10.12.2024

4 дни на възможности за бизнеса; 4 дни на кулинарни пътешествия, или: какво ни предложиха Международните хранителни изложения?

Професионалисти от целия хранително-вкусов сектор се събраха от 13 до 16 ноември в Интер Експо Център на МЕСОМАНИЯ, ПЪТЯТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД&ДРИНК и Wine&Spirits Show 

Изложители от 3 континента, 21 800 представители на хранително-вкусовия сектор от десетки държави, близо 30 съпътстващи събития. В тази атмосфера ни потопиха Международните хранителни изложения МЕСОМАНИЯ, ПЪТЯТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД&ДРИНК и Wine&Spirits Show в Интер Експо Център. От 13 до 16 ноември форматът, очакван от целия хранително-вкусов сектор, създаде условия за развитие на бизнеса, представяне на иновации, реализиране на идеи и визии и усъвършенстване на уменията. 

В осезаемо развит формат, Международните хранителни изложения събраха представителите на всеки един сегмент от ХВП сектора. „Семейни бизнеси, компании от малкия и средния сегмент, представители на световни фирми – всички те се включиха“, споделят организаторите. Директните изложители от 3 континента – Европа, Северна Америка и Азия, бяха над 500.  

„За участието си в Интер Експо Център пристигнаха екипите на фирми от България, Германия, Италия, Испания, Чехия, Полша, Румъния, Украйна, Турция, Гърция, САЩ, Япония, Виетнам и др. С техните продукти, иновации, софтуер, идеи и визии се запознаха 21 800 посетители – от сектора на търговията на едро и дребно, внос, износ и дистрибуция, месопроизводство, млекопроизводство, зърно и винопроизводство, био продукти, консервна промишленост, хотелиерството, спедицията и логистиката, образователни институции и др. Те откриваха иновации, инвеститори, реализираха идеите си, нови ниши за бизнеса и развитие на дистрибуторските мрежи, кратковременните и дълговременните визии за развитие. Ключова бе ролята на браншовите организации Асоциация на месопреработвателите в България, Асоциация на млекопреработвателите в България и Национален браншови съюз на хлебарите и сладкарите. 

Изложенията, които дават нови възможности 

В България оперират над 6000 предприятия в хранително-вкусовия бранш. “Секторът осигурява заетост на близо 90 000 души”, съобщи министърът на земеделието и храните Георги Тахов, който откри Международните хранителни изложения. Георги Тахов подчерта ключовото значение и призванието на сектора, доказал се като устойчив и стабилен. 

“Международните хранителни изложения ще дадат нови възможности за контакти и развитие и на големите и на стартиращите фирми”, сподели зам.-министърът на икономиката и индустрията Давид Сукалински. Той отбеляза 244%-ия ръст в износа на храни за периода 2010-2023г. 

Посланикът на САЩ Кенет Мартен отчете ключовото значение на Международните хранителни изложения. „Благодарение на ИНТЕРФУД&ДРИНК повече български експерти и компании ще открият американски продукти и вкусове”, сподели той. Като „достоен посланик“ на България в Япония определи киселото мляко посланикът Хисаши Мичигами и информира, че в родината му всеки ден се продават над 500 000 кофички кисело мляко. 

Из дебрите на кулинарията, какаото, пицата, шоколада, кафето и още и още... 

„Ако сте били сред всички 21 800 посетители, със сигурност сте усетили атмосферата на съпътстващите събития. Над 30 на брой“, казват организаторите. Съществена част от концепцията за развитие на МЕСОМАНИЯ, ПЪТЯТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД&ДРИНК и Wine&Spirits Show е съпътстващата програма, която бе повече от впечатляваща.

За ценителите на пицата и виртуозите в приготвянето ѝ сред „топ-събитията“ бе Международният  шампионат по пица. Част от него бе и благотворителното събитие „Деца помагат на деца“. Във втория Форум за женско здраве, организиран от Момичетата от града, се включиха водещи експерти в правилното хранене и здравословният начин на живот. Развивайки темата „Храна и здраве“, форматът събра стотици в зала Витоша на Интер Експо Център. 

Същинско кафе-шоу предложи LatteARTist, плод на съвместните усилия на Интер Експо Център и Barista Expert. Посетителите се потопиха и в магията на шоколада. Из дебрите на какаото и обработката му публиката бе водена от Красимир Бенямин в незабравимото „The CACAO JOURNEY!“. А, да – дегустирахме и шоколад. Посетителите бяха завладяни и от дегустационното соаре „Хляб, вино и малко шоколад“, реализирано от Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите. Повече за меда разбрахме от Практическия семинар на Bee Rise 

Наред с десетки продуктови презентации, през всички 4 дни посетителите се отправяха на пътешествие из Италия. Своеобразни водачи бяха най-добрите майстори кулинари, сомелиери, бармани и кафе експерти. Публиката бе завладяна и от уменията на самия Ути Бъчваров и Шеф Николай Немигенчев. 

Internet of things също бе сред главните герои на съпътстващата програма. В специално събитие представителите на бизнеса от България и чужбина откриха възможните приложения на технологиите и подходите от последно поколение; нагледно публиката се запозна и с вече внедрени практики в родни и чуждестранни компании. 

4 дни на възможности за бизнеса. 4 дни на кулинарни пътешетвия. Всичко това предложиха на 21 800 души през тази година Международните хранителни изложения МЕСОМАНИЯ, ПЪТЯТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД&ДРИНК и Wine&Spirits Show в Интер Експо Център. По какъв начин ще обогатят концепцията си организаторите през 2025 г.? Предстои да разберем.
Gallery