22.10.2021

Изложенията на живо – ключови за хранително-вкусовия сектор и бранша на печата и рекламата

От 29 септември до 2 октомври две професионални платформи в Интер Експо Център ни срещнаха с водещи компании, иновации и активна съпътстваща програма

Бизнесът се развива пълноценно, когато представителите на водещи сектори в икономиката имат възможност да се срещнат на живо в професионална обстановка, да представят новости, да се запознаят с последните тенденции в производството. Изложения МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, САЛОН НА ВИНОТО, ИНТЕРФУД&ДРИНК и форумът за печат и реклама COPIS, изпълнили залите на Интер Експо Център от 29 септември до 2 октомври, предоставиха отлични възможности за делови контакти и бизнес, съобразени с актуалните мерки за безопасна среда. Водещото значение на изложенията за икономиката бе отчетено и от самия министър на земеделието, храните и горите Христо Бозуков.

Повече от 350 директни участници на Международните хранителни изложения и COPIS привлякоха вниманието на българските и чуждестранните посетители и осъществявиха бизнес срещи, създаваха нови контакти, запознаха се с иновативните продукти, услуги и технологии, взеха участие в съпътстващата програма.

Новата реалност за хранително-вкусовата промишленост

Обединявайки МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, САЛОН НА ВИНОТО и ИНТЕРФУД&ДРИНК, българската столица се превърна в пресечна точка за сектор ХВП на Балканите и Източна Европа. Международните хранителни изложения привлякоха изложители от България, Италия, САЩ, Гърция, Румъния. Делегация на Асоциацията на млекопреработвмателите на Полша от 40 представители на фирми посети щандовете и осъществи делови контакти с браншови организации и изложители.

Министърът на земеделието, храните и горите Христо Бозуков отчете ключовото място на изложенията, като професионална платформа за бизнес и договаряне. На официалното откриване Министър Бозуков благодари на Интер Експо Център и браншовите организации за приноса София да застане на европейската и световната изложбени карти. Като „Символ на действията на българските предприемачи“ определи изложенията Добри Митрев, председател на БСК, провеждани в условията  на нова реалност за правене на бизнес и водене на директна комуникация. Управителят на Интер Експо Център Ивайло Иванов отбеляза, че успехът се дължи на усърдната екипна работа, подкрепата от компаниите и усилията на Асоциация на месопреработвателите в България, Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Асоциация на млекопреработвателите в България, Национална лозаро-винарска камара, Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци и Българска асоциация Биопродукти.

Маратон на вкусове и още съпътстващи събития

Вкусове от близо и далеч, висок професионализъм на шеф готвачи, предаващи знания и демонстриращи истински шедьоври, предложи Маратон на вкусовете, реализиран в колаборация с Асоциацията на професионалните готвачи и Pastry Academy, в платформата за събития Сетива без граници. Много майсторски класове, състезания и браншови събития очакваха присъстващите, сред които: форумът "Хляб, вино и малко шоколад!", организиран от Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите, дискусионна среща за иновациите при производството на млечни продукти – организирана от Асоциацията на млекопреработвателите в България, семинарът „От фермата до трапезата“ – реализиран благодарение на усилията на CAP Green Zone, ,„Златен медал с диплом“ за качествени и оригинални пазарни продукти и адитиви и много други.

COPIS 2021 и срещата с тенденциите в печата и рекламните комуникации

В надграден формат от 29 септември до 1 октомври се завърна професионалната платформа COPIS. Единственото по рода си изложение за печатни и рекламни комуникации в България  ни срещна с най-актуалните предложения, визите за бъдещето и положи стабилни основи за следващото издание. Сред акцентите бяха сублимационните и широкоформатни принтери. Демонстрирани бяха термобиндери, машини за довършителни работи, тенденциите при гравинаре на стомана, матрици и щемпели, печатите, рекламните стелажи, изложбени системи. Лансирани бяха изцяло нови продуктови линии.

Всичко това се случи паралелно с мащабна съпътстваща програма, засегнала дигиталните разплащания, онлайн търговията, продуктовия дизайн и др. Под мотото „Покупкология“, хибридния си формат разгърна 7-ото издание на eCommCongress & Expo, събирайки водещи имена в сферата на онлайн-търговските практики. Едноименното събитие DIGI PAY пък насочи вниманието на сектора към дигиталните разплащания. Свой Майсторски клас за дизайн на продукти и опаковки проведе проф. Христо Кафтанджиев.

Успоредното провеждане на изложения МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, САЛОН НА ВИНОТО и ИНТЕРФУД&ДРИНК и COPIS е успешен нов модел, отговарящ на икономическата обстановка и в най-голяма степен - следващ синергията и свързаността на двата бранша, коментираха присъстващи. След като се срещнаха на живо, сега представителите на хранително-вкусовиата индустрия и сектора на печата и рекламата са в очакване на 2022г.